Klant Uitgelicht - Ad Wildhagen – Arte Groep

Klant Uitgelicht – Ad Wildhagen

18 mei 2016

Paspoort : Ad Wildhagen, creatieve geest, mensen-mens en ondernemer in hart en nieren.  Ad weet precies wat hij wil: consumenten in de watten leggen. Goed luisteren en gedegen advies geven zijn onmisbare vaardigheden voor een keukenadviseur, volgens Ad.  In deze rubriek van Klant Uitgelicht vragen we de Bredase ondernemer het hemd van z’n lijf.

Liefde voor het vak

Het spat er van af: de liefde van Ad voor het vak. Na een opleiding in de reclame-/marketing is hij op jonge leeftijd zelfstandig én creatief ondernemer geworden. Eerst in het bedrijf van zijn vader en later van de keukenspeciaalzaak zoals die nu is. En daar heeft hij naar eigen zeggen geen seconde spijt van.

Ad als keukenadviseur

Een keuken kopen is geen impulsieve actie, het vraagt tijd en aandacht. Een nieuwe keuken kiezen mensen op gevoel, met vaak een rationele afweging. “Het moet gewoon kloppen”, zegt Ad. Over keukens kan Ad uren praten en adviseren. Daarom is hij ook geen ‘keukenverkoper’ maar keukenadviseur en keukenarchitect geworden. Een nieuwe keuken uitzoeken is emotie en beleving waarbij dat ‘goede gevoel’ zo ontzettend belangrijk is.

Cowboys

Over zijn vak zegt Ad het volgende: “Er wordt in onze branche helaas te vaak een keuken ‘verkocht’ zonder gedegen advies te geven. De verkoper vindt zijn provisie belangrijker dan het eindresultaat bij de klant in huis. Vele consumenten worden niet serieus genomen en overstelpt met zogenaamde hoge kortingen en gratis montage. Er moet ‘onderhandeld’ worden met de keukenboer… Kortom: er lopen heel wat cowboys rond die de klanten een koekje van eigen deeg of een sigaar uit eigen doos voor houden. Persoonlijk vind ik het belangrijker dat iemand bij een verhuizing of nieuwbouw de tweede of derde keer een keuken bij ons bestelt. Dan pas hebben wij het goed of zelfs perfect gedaan”.

Op zoek naar iets bijzonders

De keukenspeciaalzaak van Ad richt zich op een brede groep consumenten, de gemiddelde leeftijd van de klanten ligt rond of boven de 40 jaar. De tweede of derde generatie keukenkopers: mensen die op zoek zijn naar échte kwaliteit, een mooie exclusieve keuken, een creatief ontwerp, een betrouwbaar adres, een perfecte montage.“Onze klanten zijn op zoek naar iets bijzonders, geen standaardkeuken, maar een keuken die daadwerkelijk past bij hun persoonlijkheid. Vandaar dat wij als slogan voeren ‘Ontdek Uzelf bij Wildhagen’. Juist het onderzoeken (luisteren) en matchen (adviseren) van die persoonlijkheid met een geschikte keuken is aan Ad toevertrouwd.

Social Media

Opvallend is ook dat veel consumenten de weg naar Ad’s zaak vinden via Social Media, waar hij erg actief is. “Social Media bieden zoveel mogelijkheden. Mensen komen van heinde en verre om de keuken die ze op de foto via Facebook zagen, in het echt te zien. Geweldig toch?!”.

Ad en Arte

Sinds 2013 levert Arte keukenbladen aan de mooie keukenzaak van Ad. “Consumenten willen kwaliteit. Die biedt Arte. Net als de gratis 10 jaar garantie, die goed wordt ontvangen”. Daarnaast vindt hij de klik met de vertegenwoordiger belangrijk. “Ik zoek mijn leveranciers uit op gevoel. Bij Arte was dat gevoel meteen goed. Arte heeft aardige vertegenwoordigers, een mooie naam, een prachtig bedrijf met een fraai machinepark en ze weten je te verrassen, bijvoorbeeld wanneer de directeur, Hugo van Osch, zélf de machine bedient in de fabriek”.

Contactgegevens

Ad Wildhagen
Gageldonkseweg 23, Breda
Tel: 076 541 37 01
www.wildhagen.nl

Benieuwd of wij iets voor uw project kunnen betekenen?